Wednesday

Persidangan Pengajaran dan Pembelajaran di Peringkat Pengajian Tinggi (2007) ISU DAN CABARAN PENDIDIKAN TINGGI [6], Pusat Pembangunan Akademik (CADe), Universiti Putra Malaysia./118

SIRI Monograf Pengajaran dan  Pembelajaran  IPTA merupakan koleksi  eksklusif kertas kerja Persidangan Pengajaran dan Pembelajaran Peringkat  Pengajian  Tinggi  2007  (CTLHE07)  yang  berlangsung  pada  12-14  Disember 2007 di Hotel Palace of Golden Horses, Seri Kembangan, Selangor.  CTLHE07 dianjurkan bersama  Universiti Putra Malaysia  dan  Majlis  Ketua  Pusat  Pengajaran dan  Pembelajaran  Institut Pengajian  Tinggi  Awam Malaysia di bawah naungan Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia. Ini adalah bahagian keenam yang bertajuk Isu dan Cabaran Pendidikan Tinggi. Berikut adalah senarai kerja yang  dimuatkan dalam bahagian ketiga.  m/s222

Prakata
Penghargaan

1) Penaksiran Kemahiran Insaniah Awalan dalam Kalangan Pelajar
2) Implementation of Personal Professional Development (PPD) Module in Medical Education : Outdoor Camps as Curriculum Teaching Learning Activities
3) Industrial Training and its Contribution Towards Skills Development of Accounting Students : UPM Experience
4) Peranan Kebimbangan dalam Menghadapi Peperiksaan di Kalangan Pelajar Sekolah di Negeri Perak
5) Status Pelaksanaan Kemahiran Insaniah (KI) di Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM)
6) Are We Unwilling to be Creative?
7) Managing Diversity Training for Medical Students
8) Penilaian Awal Terhadap Penawaran Kursus-Kursus Umum di IPTA dan IPTS di Malaysia
9) Penerapan Hasil Pembelajaran dan Kemahiran Insaniah dalam Kurikulum Pengajian Tinggi
10) Strategi Pelaksanaan Kemahiran Insaniah di Universiti Putra Malaysia
11) Pembangunan Kemahiran Insaniah Secara Bersepadu : Pelaksanaan di Universiti Teknologi Mara
12) Dilema Bahasa Inggeris dalam Pengajaran dan Pembelajaran Sains
13) Students Attitude Towards Computer Simulation in Introductory Accounting Course
14) Engaging Learning Through Student-Centered Learning (SCL) Approach
15) Highlighting Significance of Research Findings : Implications of Genre-Based Study for Dissertation Supervision
16) The ‘Green Construction Materials’ of UTHM : A Project-Oriented Learning Approach
17) Constructivist Paradigm as a Research Learning Tool in a Study on Accountants’ Ethical Code Design and Formulation
18) Ke Arah Peningkatan Kualiti Modal Insan
19) Cabaran dalam Pengajaran dan Pembelajaran di Peringkat Pengajian Tinggi Negara
20) Melahirkan Modal Insan yang Berkualiti
21) “Ke arah Peningkatan Kualiti Modal Insan” Rumusan Persidangan
22) Penganjuran CTLHE07 – Satu Pengalaman

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...