SIRI Monograf Pengajaran dan Pembelajaran IPTA merupakan koleksi eksklusif kertas kerja Persidangan Pengajaran dan Pembelajaran Pering- kat Pengajian Tinggi 2007 (CTLHE07) yang berlangsung pada 12-14 Disember 2007 di Hotel Palace of Golden Horses, Seri Kembangan, Selangor. CTLHE07 dianjurkan bersama Universiti Putra Malaysia dan Majlis Ketua Pusat Pengajaran dan Pembelajaran Institut Pengajian Tinggi Awam Malaysia di bawah naungan Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia. Ini adalah bahagian ke dua dengan tajuk Strategi dan Kaedah Pengajaran dan Pembelajaran. Berikut adalah senarai kerja yang dimuatkan dalam bahagian kedua. m/s 447
Prakata
Penghargaan
Kertas Kerja
1) A Contextual Approach, using Problem-Based, to the Teaching and Learning Statistics in the Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM)
2) Impact on the Implementation of Bilingualism in Science and Mathematics in Higher Education
3) Hubungan Pengajaran Pensyarah dan Minat Pelajar dengan Kefahaman Konsep Moral: Kajian di UUM
4) Teachers’ Use of Questions in ESL Classrooms
5) Gaya Pembelajaran, Kemahiran Generik dan Motivasi Pelajar Merentasi Bidang Sains Tulen, Kejuruteraan dan Sains Sosial di UTM
6) Multiple Intelligence: The Reliability of MyMICA in Identifying Teaching and Learning Strategy
7) The Importance of Law in Sports and Physical Education from A Pedagogic Perspective
8) Tema-tema dalam Pembelajaran Bersepadu: Implikasi kepada Pengajaran dan Pembelajaran
9) Implementation of Outcome-Based Education Delivery System at Pre-University Level
10) Outcome-Based Curriculum: Its Implementation in the Teaching of English Language Proficiency Courses
11) A PBL Approach for Acquiring Global Project Experiences in Architectural / Engineering / Construction Education
12) Predicting Successful Completion of MBA Study Using e-Miner
13) Facilitating Graduate Level-Learning: A Case Study of the “Newfoundland Strategy”
14) Penilaian Kemahiran Teknikal Berasaskan Model Kompetensi bagi Sumber Guna Tenaga Menerusi Pendekatan Pendidikan Teknikal dan Vokasional di Malaysia
15) Persepsi Pelajar terhadap Pembelajaran Akses Kendiri melalui Penggunaan Laman Web dan Kesannya terhadap Mata Pelajaran Sejarah
16) Facilitator and Learner’s Understanding on Roger’s Core Conditions of a Person Centered Counseling (And Learning) in the Student Centered Learning Environment
17) Managing Diversity Training for Medical Students
18) Instilling Moral Values in Report Writing Course
19) Persepsi Pelajar terhadap Aktiviti di dalam Kelas Bahasa Arab: Tinjauan di USIM
20) Writing a Case as a Teaching Tool
21) Analisis Gaya Pembelajaran Pelajar Baru Universiti Malaysia Terengganu
22) A Study of Visual Ability Based on Gender Differences with First -Year UiTM Chemistry Students
23) Pembelajaran Kolaboratif: Bekerja Sebagai “Satu Kumpulan” atau “Bekerja dalam Kumpulan”?
24) Penggunaan Kamus Arab-Melayu dalam Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Arab
25) Knowledge and Interest on Traditional Medicine among UiTM Pharmacy Students
26) Tahap Kefahaman Kemahiran Mereka Bentuk Eksperimen dan Kemahiran Mengeksperimen di Kalangan Pelajar Tahun Dua Program Pendidikan Fizik Merentas Jantina
27) Board Game: Nun-Forecaster Fast Forward into the Corporate Future – What Lies Ahead of You?
28) Pelaksanaan Kaedah SCL dalam Pengajaran dan Pembelajaran Kursus Kenegaraan Malaysia di Universiti Putra Malaysia dan Kesannya ke atas Gred Pencapaian Pelajar
29) Pendekatan Pembelajaran Bahasa Arab Pelajar China di Xi’an International Studies University (XISU): Suatu Tinjauan di USIM
30) Enhancing Environmental Engineering Curricula through Intensification of Field Course
31) Freemind for the Teaching and Learning of Electrical Machines
32) Pengajaran Kursus Pemikiran Kritis Berteraskan Al-Qur’an di Peringkat Pengajian Tinggi: Satu Cadangan
33) Facilitating Graduate Level-Learning: A Case Study of the “Newfoundland Strategy”
34) Cikgu, Gambarajah Ini Menyusahkan Saya!
35) The Impact of Coorperative Learning Method in Increasing Student’s Academic and Soft Skill Performance. An Exploratory Study in UMS
36) Online Interaction: Quantitative versus Qualitative Approach
37) Explication of Tacit Knowledge in Higher Education Instituitional Research through the Criteria of Professional Practice Action Research Approach: A Focus Group Case Study at an Australian University
38) Implementation of Outcome-Based Education (OBE) in Universiti Putra Malaysia: A Focus on Student Learning Outcomes (SLO)
39) Program Peningkatan Profesional: Pemantap Pegawai Akademik Institusi Pengajian Tinggi.
No comments:
Post a Comment