Tuesday

Persidangan Antarabangsa Pendidikan Awak Kanak-kanak 2013 (iCON) Anjuran IPG Sultan Mizan/ 231


 

Persidangan Antarabangsa Pendidikan Awak Kanak-kanak  (iCON 2013) ini merupakan persidangan antarabangsa yang pertama kali dianjurkan oleh Institut Pendidikan Guru Kampus Sultan Mizan, Besut, Terengganu, Malaysia dengan kerjasama Kerajaan Negeri Terengganu. Persidangan Antarabangsa Pendidikan Awak Kanak-kanak  (iCON 2013) ini  telah mengangkat tema Inovasi dalam Pendidikan Awal Kanak-kanak.
Persidangan Antarabangsa Pendidikan Awak Kanak-kanak  (iCON 2013) ini berlangsung mulai 9-11 September 2013 di Institut Pendidikan Guru Kampus Sultan Mizan , Besut, Terengganu, Malaysia melibatkan empat ucaptama dan satu sesi forum yang melibatkan tokoh-tokoh dalam pendidikan awal kanak-kanak dari dalam dan luar negara serta melibatkan 81 pembentangan kertas kerja secara selari. Di samping itu, pertandingan reka cipta dan inovasi juga akan diadakan sepanjang persidangan ini untuk memberi peluang kepada para pencipta reka cipta dan inovasi mempamerkan hasil rekaan dan ciptaan mereka yang berkaitan dengan inovasi dalam pendidikan awal kanak-kanak. Berikut adalah senarai tajuk kertas kerja :
1-Kajian Tinjauan Terhadap Pelaksanaan Penggunaan Ict Dalam Pengajaran Pendidikan Islam Prasekolah
2-Guru Lelaki Prasekolah Sebagai Inovasi Dalampengajaran Pendidikan Awal Kanak-Kanak Dimalaysia: Suatu Kajian Mengenai Efikasi Kendiri
3-The Role Of Compatibility On Virtual Learning Environment Adoption In Malaysia Primary School
4-Pemahaman Guru Dan Isu Tentang Pendekatan Belajarmelalui Bermain Bagi Pengajaran Dan Pembelajaran Bahasa Kanak-Kanak Prasekolah

5-Reflective And Collaborative Learning Model (Rcl) Through Lesson Study In Child Care Guidance Lecture To Improve Tvet Learning Quality
6-Aplikasi Modul Pendekatan Projek Di Prasekolah
7-Hubungan Faktor Terpilih Terhadap Efikasi-Kendiri Guru Kpli Pendidikan Awal Kanak-Kanak Dalam Pelaksanaan Pendidikan Alam Sekitar
8-Gaya Pembelajaran Kinestetik Dalamkalangan Pelajar Bahasa Arab Pada Peringkat Prasekolah
9-Daripada Bermain, Bermain Dengan Pasir,Menjurus Kepada Terapi
10-Pembinaan Instrumen Pencapaian Awal Matematik Untuk Kanak-Kanak Prasekolah
11-Kualiti Pelaksanaan Pengurusan Kurikulum Prasekolah
12- Penerimaan Alat Berfikir I-Think Program Dalam Pelaksanaan Modul Pengajaran Guru-Guru Tadika Yayasan Islam Terengganu: Satu Kajian Kes Di Tadika Yayasan Islam Terengganu Seberang Takir
13-Amalan Kaedah Pengajaran Belajar Sambil Bermain Di Kalangan Kanak-Kanak Prasekolah
14-Anakku Bolehmembaca
15-Story Sacks: Satu Bahan Alternatif Untuk Bercerita Dengan Kanak-Kanak
16-Ict And Internet Usage In Early Childhood Education: A Comparative Study Of Australian Andmalaysian Teachers’ Beliefs And Current Practices
17-Scaffolding Dalam Penentuan Tahap Kebolehanmembaca Danmemahami Perenggan Antaramurid Pasca Linus (Mpl) Dan Murid Tahun 1 Aliran Perdana (Mt1ap)
18-Pendidikan Awal Kanak-Kanak (Prasekolah) Menurut Al-Quran
19-Pendekatan Teori Respon Item Bagimembina Instrumen Kesediaan Belajar Awal Kanakkanak (Ikbak)
20-Inovasi Dalam Pendidikan Di Prasekolah : Isu, Cabaran, Amalan
21-Kajian Penilaian Program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Prasekolah Ambilan Januari 2012 Di Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh
22-Teknik Cetakan Blok: Ekplorasi Dan Kreativiti Dalam Pengajaran Kraf Batik Pra Sekolah.
23-Pies In The Garden -
24-A Participative, Interactive And Educative Sojourn In The Outdoor To Enhance Young Children’s Learning
25-Praktis Dan Amalan Guru Prasekolah Dalam Pelaksanaan Aktiviti Seni Kreatif (Ask)
26-Pembangunanmodul Pengajaran Dan Pembelajaran Berasaskan Permainan Bagimatematik Pra Sekolah
27-Hubungan Sikap Dan Keyakinan Terhadap Pengajaran Sains Awal Denganmiskonsepsi Sains Guru Pelatih Pra Sekolah
28-Pendekatan Mesoterapi Dalam Pengurusan Emosi Dan Pelakuan Pasif Kanak-Kanak Pra Sekolah
29-The Implementation Of Five Simple Steps In Enhancing The Skill Ofwriting C, A, D, G, And Q Letters Among Preschoolers
30-Unsur Drama Dalam Pendidikan Kanak-Kanak Prasekolah
31-Pelaksanaan Penggunaan Ict Dalam Pengajaran Bahasa Inggeris Di Peringkat Pra Sekolah
32-Parental Involvement In Early Childhood Education: Confirmatory Factor Analysis Approach (Cfa)
33.Persepsi Guru Pra Sekolah Terhadap Penglibatan  Ibubapa Dalam Pendidikan Awal Kanak-Kanak.
34-Lamanweb E-Pedagogi Dalammeningkatkan Kesedaran Kanak-Kanak Prasekolah Terhadap Kecekapan Tenaga (Kt)
35- Pembentukanminda Keusahawananmurid Prasekolah Berasaskan Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan
36-The Effectiveness Of Using Thematic Rhymes To Enhance Vocabulary
37-Keberkesanan Penceritaan Digital Interatif Kanak-Kanak Terhadap Penglibatan Dalampengajaran Dan Pembelajaran Pendekatan Berasaskan Projekmenggunakanmodul Pprokom Dalam kalangan murid Prasekolah
38-Brain Based Education For Nurseries
39-Utilization Ofmobile Applications Towards Promoting Early Childhood Development: Parents’ Perceptions
40-Aplikasi Terapi Seni Melukis Bagi Peningkatan Konsep Kendiri Kanak-Kanak
41-Creating Independent Readers Among Students As Early As Preschoolers
42-Perkembangan Kanak-Kanak Secara Menyeluruh Dan Komprehensif
43-Melalui Pembelajaran Berasaskan Projek
44. Pelaksanaankurikulumstandard Prasekolah Kebangsaan Oleh Guru Prasekolah : Data Pliminery
45-Kesediaan Pemikiran Keusahawanan Dalam Kalangan Guru Pelatih Prasekolah Ipg
46.Keusahawanan Dan Pendidikan Prasekolah: Satu Inovasi Dalam Pengajaran Dan Pembelajaranmurid Prasekolah
47- A Revisit To The Teaching Of Beginning Reading
48-Pelaksanaan Pengajaran Penulisan Dalamkalangan Guru-Guru Prasekolah
49-Pengajaran Kanak-Kanak Prasekolah Menurut Hadis
50-Improving Preschoolers' English Reading Skills Using One-To-One Eclectic Method
51-Amalan Pengajaran Penulisan Kanak-Kanak Prasekolah
52-Environmental Education For Preschoolers In Malaysia
53-Amalan Patriotisme Melalui Unsur-Unsur Sejarah Tanahair  Dalam Pendidikan Pra-Sekolah
54-Pentaksiran Kecerdasan Pelbagai Kanak-Kanak Prasekolah: Satu Tinjauan Awal
55-Inovasi Dalam Pengajaran Sains Di Prasekolah Melalui Penggunaan Modul Inkuiri.Sains
56-Aktiviti-Aktiviti Seni Dalammeningkatkan Kreativiti Kanak-Kanak: Mengumpul Pengalaman, Meneroka Persekitaran Dan Bimbingan Ibu Bapa Mempengaruhi Kreativiti Melukis Dan Muzik Kanak-Kanak : Satu Kajian Kes
 

 
 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...